Avonturenklas verslag Jesse

 Avonturenklas

 Ik (Jesse) ben met de klas, Vicky en Noor op avonturenklas gegaan op een boot. We zijn op woensdag om 9uur vertrokken met de bus en het was ongeveer 1uur rijden. Toen we aankwamen hebben we een kleine rondleiding gekregen met regels van dingen die we mochten en niet mochten doen van ene Cedric, we heetten hem Ceetje. Na de uitleg installeerden we ons in de boot. Ik sliep bij Mondo en Hannes in een kajuit. Na ongeveer een uurtje in de kajuit te hebben gezeten, gingen we naar buiten met onze boterhammen (of broodjes). Terwijl we aan het eten waren zagen we eendjes. We gooiden een paar stukjes brood en er kwamen nog! Uiteindelijk hebben we zeven eendjes gezien. Na het eten zijn we met de klas naar het strand gestapt. Ik en Hannes hadden daar een activiteit georganiseerd. We heetten het de ‘olympische strandspelen’ het was heel lang stappen, dus heb ik twee bleinen gekregen. 


 Na een lange tocht waren we toch eindelijk op het strand. We zagen een groep meeuwen en liepen daarnaartoe, maar zoals verwacht vlogen ze weg. De eerste opdracht was: om ter eerst een spike ball spel in elkaar zetten. Het eerste team kreeg drie punten het tweede twee en het derde één. Het eerste team was Noor, Nicolas, Arthur en nog twee kindjes (ik ben de rest vergeten). De volgende opdracht was: drie begraven schepjes vinden. Ze zaten ongeveer 15cm diep onder het zand. Nicolas had er eerst één met een grote voorsprong op de rest, want het volgende werd pas gevonden door Arthur na nog een kwartier. Een beetje later vond Marthe het laatste schepje. De volgende opdracht was sokworstelen (je moet elkaars kousen uittrekken). De eerste daarbij was Ilias. De laatste opdracht was verspringen. Iedereen sprong redelijk dicht tot opeens ene driedubbele kikker genaamd Arthur aan kwam gelopen en die sprong 20meter ver (hij is gewonnen met deze opdracht). Dan op het einde was het de prijsuitreiking. Hmmmmmm wie zou er gewonnen zijn??? Arthur was gewonnen en won een beker.


 Daarna zijn we gaan gocarten en ik zat in een groepje met Nicolas, Hannes, Arthur en Leo. Ik vond mezelf een heel goede chauffeur, want ik reed vaak bijna van de baan. Daarna zijn we naar een bos gegaan. Daar speelden we heksen en heksenvangers die heksen op de brandstapel gooien. Het was zesde tegen vijfde. Eerst was het zesde heksenvanger en het vijfde de heksen. Sneller dan verwacht hadden we al het hele vijfde gevangen. Daarna was het zesde de heksen en het vijfde de vangers. In het begin was iedereen gevangen behalve Hannes en Hannes bevrijdde het zesde van de brandstapel uiteindelijk bleef het zesde 35 minuten verstopt en waren de heksen gewonnen. Vicky en Noor hadden een goede verstopplaats gevonden en Mondo en Nomi waren daar verstopt. Daarna ging iedereen daar ook eens verstoppen en ik lag in een mierennest .


 Uiteindelijk zijn we terug naar de boot gegaan. Dan hebben we wel even de tram kunnen nemen en hebben de rest nog gestapt toen we helemaal terug waren, hebben we avondeten gegeten en daarna nog opgebleven tot 23:43 met Mondo en Hannes. Ik had ook 18984 stappen die dag! 


 Donderdag... we stonden op rond acht uur en ontbeten, daarna hebben we ons klaargemaakt en zijn naar buiten gegaan om vlotten te bouwen. We kregen informatie om knopen te maken enzo van een monitor. Zijn naam was Gustaaf. We gebruikten ronde balken en tonnen. We hadden twee groepen en als het vlot klaar was, gingen we op het water. Op het water moesten we opdrachten doen zoals rechtstaan, verwisselen van boot of om ter eerst 3 rondjes naar links draaien en 3 rondjes naar rechts. Na de opdrachten wouden een paar kinderen nog zwemmen en deden dat dan ook. 


Daarna aten we middageten en vertrokken dan naar een marinierspiste met een kano. Toen we aankwamen zagen we een bordje met pijlen. Via de pijlen mocht je langs die kant op het parcours. Er stonden ook één, twee of drie sterren op. Één is makkelijk twee is normaal en drie is moeilijk ging eerst en Hannes kwam na mij. Ik haalde alle obstakels behalve een drie sterren obstakel. Dat was een touw met twee rekkers naast waar je echt geen gewicht op kon zetten, want je viel anders. Toen we verder roeiden zagen we nog een marinierspiste parcours. Daar viel ik geen enkele keer en deed alles. We roeiden terug en we moesten douchen. 


Na de douche aten we nog eens avondeten. Het waren kubusfrietjes en vol-au-vent. Het dessert was een ijsje en ik nam zoals alle jongens (buiten Ilias) mr.bubble dat is een ijsje waar je tong blauw van wordt. Mijn tong was blijkbaar de blauwste van iedereen. Daarna zijn we nog eens naar het strand gegaan en hebben daar gevoetbald. We hebben ook chips gegeten en appelsap gedronken. De eindscore was 2-1 voor het andere team. Daarna zijn we teruggekeerd naar de boot en zijn tot 00:00 opgebleven. Vrijdag... Vrijdag hebben we ontbeten en daarna moesten we uit de boot. Dan hebben we een zoektocht gedaan van Joanna en Arthur met foto’s die we moesten zoeken. (We hebben er één niet gevonden ).


 Als laatst zijn we nog naar een speeltuin gegaan en er was een speleologie parcours. Ik ben er precies 8 keer in gegaan en daarvan 1 keer omgekeerd met een paardenknuffel. Daarna zijn we teruggekeerd met de bus en ik was misselijk . Daarna waren we op school. EINDE!!!!

Reacties

Populaire posts